הגיוון בדרכי ההוראה בקורס, חידש לי עד כמה ההוראה יכולה להיות מגוונת גם באקדמיה, שלא צריך מסך ומקרן בשביל למסור הרצאה אלא ניתן לעשות זאת בדרכים אחרות ומגוונות. 

נהניתי מאוד מהקורס. הקורס הועבר בצורה חווייתית מתחילתו ועד סופו, קורס 'מחקרי' שלכאורה יכול היה להיות קשוח (כפי שקורה בקרב החוקרים מהמחקר הכמותי, שאצלם למדתי בשעה וחצי שלפי הקורס הנוכחי). אך לשמחתי הרבה המרצה היקרה דר' סיגל אופנהיים שחר העבירה את הקורס בצורה מרתקת. נהניתי שלכל מושג שנלמד, התלוו מספר סיפורים ודוגמאות המפשיטות וממחישות אותו. כמו כן, נהניתי מהדיאלוג שהקורס אפשר לכל אורכו, מה שתרם לי לשמוע ולהשמיע, ללמוד ולהחכים מהמרצה ומסטודנטים. 

אי אפשר שלא להזכיר את יחסי הגומלין שבלטו לטובה לאורך הקורס, והפכו את הקורס בשבילי למשהו שלא יכולתי לוותר על הנוכחות בו. המשחק שנערך בסוף הקורס הפתיע אותי מהיצירתיות שבו, ומהמשמעות שלו כחיזוק הנלמד בקורס. הגיוון בדרכי ההוראה בקורס, חידש לי עד כמה ההוראה יכולה להיות מגוונת גם באקדמיה, שלא צריך מסך ומקרן בשביל למסור הרצאה אלא ניתן לעשות זאת בדרכים אחרות ומגוונות. 

נהניתי להשתתף גם בשתי הרצאות שהועברו לתלמידי תואר שלישי, בהם פרסת כלים יישומיים לביצוע צורות שונות של מחקר איכותני (וליתר דיוק, ניתוחים שונים) וכתיבת פרק הממצאים למחקר זה. קשה להגדיר זאת במילים, אבל תוך כדי ההרצאות הענקת טיפים ו'סודות מקצועיים' בכל הנוגע לביצוע מחקר איכותני וכתיבתו, מה שהעשיר את ידיעותיי בצורה בלתי רגילה, מה שהיסב לי הנאה רבה.

יוסף קטנוב
קורס איכותני מתקדם- 2022
בר אילן

המלצות ועדויות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן