ההרצאה שלך היתה משולבת בדיאלוג ועלו ממנו סוגיות רבות ומגוונות, כולנו היינו מרותקות לשיח שהובלת, שיח מכבד אך לא מתפשר

סיגל יקרה, 

אני רוצה להודות לך על הרצאה מעוררת ההשראה, מלאת ידע ורלוונטית מאוד לסטודנטיות של תכנית ״מגשימות״. קראת להרצאתך ״מי אני שאדבר עם הורים?״ וכבר בשם קלעת בדיוק לנקודה כואבת וחשובה לסטודנטיות שלנו.

מגשימות היא תכנית להכשרת גננות בעלות תואר ראשון ותעודת הוראה לגיל הרך, הסטודנטיות שלנו כולן סייעות/תומכות חינוכיות בגני ילדים או מחנכות ינקות/מטפלות במעונות. אחד מאתגרי התקופה הוא חוסר גדול בגננות והתכנית הייחודית היא הזדמנות לנשות חינוך בעלות ותק ונסיון, לרכוש השכלה אקדמית פורמלית ובכך לאפשר להן לא רק מוביליות חברתית ושיפור בתנאי העסקה אלא אף הזדמנות לבניית דימוי עצמי ומקצועי. 50 הסטודנטיות שלנו מהפריפרייה הדרומית, ירוחם, דימונה, באר שבע, אופקים והסביבה, הן דור ראשון להשכלה במשפחתן, כולן בעלות משפחת ולפי הסטטיסטיקה בעצם לימודיהן הן בונות את התשתית להשכלה גבוהה גם לילדיהן. 

ההרצאה היתה משולבת בדיאלוג ועלו ממנו סוגיות רבות ומגוונות, כולנו היינו מרותקות לשיח שהובלת, שיח מכבד אך לא מתפשר, שיח מעצים המזמין את המשתתפות להפגש עם תפיסות חינוכיות חברתיות בנושאי מגדר, פערים בתפיסות עולם במרחבים השונים, בתוך הצוות, בין הצוות החינוכי וההורים, בין קהילות שונות בחברה הישראלית וכו. נושא ההרצאה היה נקודת ההתחלה לשיחה מזמינה שהמשיכה להתגלגל גם בשיעור שאחרי המפגש איתך.

בנוסף לכך לא באת רק להציג בעיות מתוך המחקרים, הצעת גם דרכי פעולה שנעו פנימה והחוצה בין העמדות הפנימיות של המשתתפות לבין הפרקטיקה הנדרשת בגן במורכבויות השונות. 

אני מודה לך בשם המגשימות והצוות שנכח על השראה ולמידה מלאות חן, אמפטיה ואומץ.

צופיה כהן, מנהלת תכנית מגשימות
המכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי באר שבע

המלצות ועדויות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן