התנגדות רבת פנים- חרדיות מנהלות משא ומתן מגוון בין שמרנות למודרנה. סוגיות בחברה הישראלית.

אופנהיים – שחר, ס. והישריק, מ. (2022)

במחקר זה אנו מתחקות אחר תהליך הלמידה של חמישים ושתיים סטודנטיות שבחרו להשלים תואר ראשון, כדי להשתלב  במשרד החינוך. תהליך הלמידה החל עם מטרה להרחיב את ההזדמנויות התעסוקתיות העומדות בפניהן, הפך להיות משפיע ומערב את מכלול זהויותיהן. מתוך הממצאים המשגנו את תהליך התמודדותן כאסטרטגיות התנגדות שונות כלפי התביעות הסותרות: תביעות המרחב מודרני עם שפה אקדמית שזרה להן ומעודדת אותן לאתגר חלק מתפיסותיהן ואולי אף ערכיהן מול  תביעות העולם חרדי המפקח עליהן לשמר סדר חברתי קיים. המפגש בין המרחבים המתנגשים מעורר תחושות אמביוולנטיות ואף מתח בין תרבותי. סוגי ההתנגדות עומדים בזיקה ישירה למשאבים שעומדים לרשותן. לפיכך, "התנגדות רבת פנים" זו, עשויה לקדם אף זהות "רבת פנים". זו בתורה, עשויה לקדם גם שינוי במצבן החברתי, בקהילות המוצא שלהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן