סל סדנאות

שנים של ניסיון נצבר בהוראה ועמידה מול קהל מאפשרים לי להציע הרצאות בשילובים שונים של נושאים שנקשרים לחינוך, מנהיגות, התערבות, מגדר ותהליכים חברתיים מגוונים.
כמו גם להנחות סדנאות שמבקשות לקחת אותנו שלב אחד הלאה מעבר למילים, לכיוון של אימון בפרקטיקות פעולה.
בין אם מדובר בליווי מתמשך של תהליך או באופן חד פעמי, ובין אם מדובר בקהל ספציפי וממוקד או מגוון.

ליווי מנחה פעולה ו\או ייעוץ אקדמי

ארגוני

ליווי וייעוץ אקדמי ארגוני שקשור להגוונה ארגונית; לטובת פיתוח תפיסת ניהול שתפני ואווירה ארגונית מיטבית; לטובת קידום חוויות שייכות ואחריות של עובדים\ות; לחיזוק תפיסת מסוגלות ניהולית, והלך רוח מנהיגותי.

צוותי חינוך

ליווי וייעוץ אקדמי לצוותי חינוך פורמליים ובלתי פורמליים לטובת פיתוח פדגוגיות שתפניות רגישות למיקומים זהותיים שונים, בכלל ולמגדר בפרט; לטובת פיתוח הלך רוח מנהיגותי חינוכי; לעבודה שתפנית מודעת לכוחה /של קבוצה בהקשר לימודי.

קבוצות

ליווי וייעוץ אקדמי לצוותים וקבוצות הדרכה ו\או קבוצות משימה לטובת רתימה של כוח ודינמיקה קבוצתית באופן מיטבי תוך יצירת חוויה שייכות מעורבות ושיתוף פעולה; לטובת חיזוק מיומנויות רכות אישיות ובין אישיות כגון ביטוי עצמי; יכולת לקחת פרספקטיבה אמפתית, יצירת קשרים, מנהיגות משימתית, גמישות חברתית, מנהיגות צוותית, תיווך וגישור, ויכולת ניתוח מצבים חברתיים.

רב תרבותיות מגדר וכל השאר

לצוותים חינוכיים

השתלמות בהנחיית תהליכי למידה רגישת תרבות לקבוצות\כיתות\ קהילת למידה.

מטרת הסדנא- להבין לראות לזהות ולתקן- עוולות חינוכיות מגוונות (תוכן, דיאלוג מתודת הוראה חלוקת המרחב, שימוש בשפה ועוד) שמקדמות הפחתת ערך חברתית וצמצום מסוגלות אקדמית. 

בדרך כלל כמורים\ות  מרצות.ים אנו  נוטים\ות להתייחס לכיתה כאל מכלול של פרטים. ובשל כך לעיתים קרובות מחמיצים.ות דינמיקה סמויה או גלויה שלא זאת בלבד שהיא יכול להשפיע על המוטיבציה של המשתתפים.ות אלא בכוחה לחזק ולהשפיע ולעצב את האקלים והתרבות הכיתתית\הקבוצתית כך שניתן יהיה להפוך אותה לקהילת תמיכה ואת תהליך הלמידה ל'מערסל'. כלומר, מאפשר לנו לטעות להיכשל ללמוד מטעויות; להעז להתנסות ולא לשפוט את עצמי או את האחר. בסדנא נלמד לייצר הבחנה בין שיפוטיות לביקורתיות ולאפשר להחזיק בה במבט ביקורתי, נינוח מבלי להימנע מהשטחה או להימנע מקונפליקטים.

כוחה של קבוצה - חמישה עקרונות להנחיית קבוצות צוותים ו\או תלמידי, באורח ערני ופעיל.

מטרת הסדנא- ללמוד מה אסור לעשות ומה רצוי לעשות בבואנו לנהל כיתה, שכבה, בית ספר, צוות באמצעות חמשת כללי אצבע המיועדים  להניע תהליך ולשפר 'אקלים צונן'.

כאשר ניגשים.ות למלאכת ההנחיה של קבוצה קהילה תהליך למידה עלינו בו זמנית לייצר תנאים מתאימים, כדי לאפשר לתהליכים של התפתחות קבוצה להתקדם לעבר שלב של 'קבוצה עובדת'  היכולה להשיג את משימתה, למשל למידה אפקטיבית. בסדנא נלמד לבסס ולטפח קבוצה עובדת- שהיא כיתה או קהילה לומדת, או ארגון או צוות פועל בהלימה למטרות ולצרכים. כדי לאפשר לתהליך זה להתפתח באופן מיטבי רצוי לדעת כיצד ניתן לזהות את יחסי הכוח שיש בתוך הקבוצה\ צוות ומחוצה לה ולאפשר למשתתפים.ות לטוות רשת של קשרים תומכים, מחד, ולחוות את עצמם, מאידך, בכל מיני מצבים תופעות ותפקידים.

איך לחמם 'אקלים צונן' באקדמיה

מטרת הסדנא- לחזק הנחייה אקדמית לאור 'הלך רוח רגיש מגדר' שיכול לייצר פרקטיקות פעולה.  הסדנא שאני מציעה תשאף לעורר מודעות שתוכל לייצר פעולות רגישות לצמצום התופעה במגעים ובדיאלוג של סטודנטיות\ים\ ומנחות\ים, כדי לשפר תהליכי התמקמות אקדמית. 

תופעת המספריים כלומר יחס הפוך בין הדרגה לבין שיעור ייצוגן של הנשים, היא תופעה בינלאומית. אולם בישראל היא בולטת במיוחד היות והדרג העליון באקדמיה בישראל כולל כ-10% של נשים בלבד, זאת למרות ש- % 68 מהלומדות לתארים מתקדמים, הן נשים.

תהליכי התערבות- כיצד נכון להשפיע ולהתערב בחיי תלמידים.ות, וכיצד נוכל לצמצם יחסי כוח.

מטרת הסדנא- לעודד מעורבות בלמידה (אמפתית, חברתית ואזרחית) המהווה תנאי לחיזוק וקידום השפעה חינוכית.

לעיתים קרובות, בבואנו להתערב ולהשפיע- לחנך ללמד, לתמוך, לסייע- אנו נוטים במצבי התנגשות להשתיק את עצמנו או להיקלע לעימותים מעודדים חשדנות. וכך, להצמית אפשרות לפתח קשב ורגישות- מיומנויות הכרחיות בעיקר למי שהופכים.ות לנשות ואנשי חינוך בעתיד. על מנת לפתח רגישות ולדעת כיצד לנהל משא ומתן מכבד ואמפתי נתוודע ליכולת לבסס אמון שמגשר על מרחק חברתי אפשרי. נתאמן באפשרות לחיות עם קונפליקט אך להימנע מעימות. לפיכך נלמד כיצד מזמינים לעבור מהתנגדות 'משמרת מצב קיים' לכזו ש'מעודדת שיפור ושינוי מצב'. 

לצוותים חינוכיים (והורים) השואפים לחזק מודעות בהיבט מגדרי

כי פמיניזם זה לכולם - חשיבותה של פדגוגיה פמיניסטית

מטרת הסדנא- להאיץ תהליכי הנחייה מקדמת קהילת למידה. לשם כך, נלמד לזהות ולמפות מיקומי זהות, יחסי כוח וקשרים. השמעת קול, הוא תהליך חשוב של חתירה לפיתוח עצמי פעיל ואקטיבי, והכרחי למי ששואפ.ת להשפיע על אחרים.ות בדרכים שונות להתנסות בלמידה למידה שמזמינה למעורבות המחברת בין חלקי זהות שונים; בין תיאוריה לפרקטיקה; ממזגת בין ידע אישי לידע פורמלי ובין נקודות מבט שונות ועל כן מאירה את האופן שבו מוגדר ידע ומוגדרת אמת. כך נוכל לזהות ולסמן יחסי הכוח, כדי שנוכל לחתור לפירוקם, מחד ולהתאמן ביכולת להחזיק פרדוקסים וסתירות, מאידך.

חיזוק חוללות מנהיגותית לנערות ולנשים צעירות

מטרת הסדנא - נלמד להגדיר את הפעולה המנהיגותית ולא את המבצע.ת שלה. וכן נתבונן על האפשרות להתאמן על תפיסת כוח שונה-"כוח רותם". 

פעולה מנהיגותית חותרת לשנות מצב קיים או לשפר אותו. בדרך כלל אנו נוטים לחשוב על מנהיגות באופן מסורתי כשייכת לעולם גברי בעיקרו, למיזמים גדולים וכזו שמתאפיינת באובייקטיביות ורציונליות ובעיקר להשתמש בכוח "משתלט". תהליך שנוטה להדיר נערות ונשים. על מנת לנכס את המושג מחדש ולתת לו פשר שונה, אנו ננסה לבחון כיצד מנהיגות מכוונת לפרקטיקות יומיומיות, יכולה להתאפיין בדרכים וסגנונות שונים. 

הזמנת סדנא

מצאתם את אחת (או יותר) מהסדנאות שבעמוד זה מעניינת ומסקרנת?

ניתן להזמין כל אחת מהסדנאות - מלאו את פרטיכם בטופס - ציינו את הסדנא/ות שאתם מעוניינים שאעביר אצלכם, ואחזור אליכם לפרטים ותיאום.

הזמנת סדנא

מצאתם את אחת (או יותר) מהסדנאות שבעמוד זה מעניינת ומסקרנת?

ניתן להזמין כל אחת מהסדנאות - מלאו את פרטיכם בטופס - ציינו את הסדנא/ות שאתם מעוניינים שאעביר אצלכם, ואחזור אליכם לפרטים ותיאום.

דילוג לתוכן