עדויות והמלצות

ההרצאה שלך היתה משולבת בדיאלוג ועלו ממנו סוגיות רבות ומגוונות, כולנו היינו מרותקות לשיח שהובלת, שיח מכבד אך לא מתפשר

סיגל יקרה, 

אני רוצה להודות לך על הרצאה מעוררת ההשראה, מלאת ידע ורלוונטית מאוד לסטודנטיות של תכנית ״מגשימות״. קראת להרצאתך ״מי אני שאדבר עם הורים?״ וכבר בשם קלעת בדיוק לנקודה כואבת וחשובה לסטודנטיות שלנו.

מגשימות היא תכנית להכשרת גננות בעלות תואר ראשון ותעודת הוראה לגיל הרך, הסטודנטיות שלנו כולן סייעות/תומכות חינוכיות בגני ילדים או מחנכות ינקות/מטפלות במעונות. אחד מאתגרי התקופה הוא חוסר גדול בגננות והתכנית הייחודית היא הזדמנות לנשות חינוך בעלות ותק ונסיון, לרכוש השכלה אקדמית פורמלית ובכך לאפשר להן לא רק מוביליות חברתית ושיפור בתנאי העסקה אלא אף הזדמנות לבניית דימוי עצמי ומקצועי. 50 הסטודנטיות שלנו מהפריפרייה הדרומית, ירוחם, דימונה, באר שבע, אופקים והסביבה, הן דור ראשון להשכלה במשפחתן, כולן בעלות משפחת ולפי הסטטיסטיקה בעצם לימודיהן הן בונות את התשתית להשכלה גבוהה גם לילדיהן. 

ההרצאה היתה משולבת בדיאלוג ועלו ממנו סוגיות רבות ומגוונות, כולנו היינו מרותקות לשיח שהובלת, שיח מכבד אך לא מתפשר, שיח מעצים המזמין את המשתתפות להפגש עם תפיסות חינוכיות חברתיות בנושאי מגדר, פערים בתפיסות עולם במרחבים השונים, בתוך הצוות, בין הצוות החינוכי וההורים, בין קהילות שונות בחברה הישראלית וכו. נושא ההרצאה היה נקודת ההתחלה לשיחה מזמינה שהמשיכה להתגלגל גם בשיעור שאחרי המפגש איתך.

בנוסף לכך לא באת רק להציג בעיות מתוך המחקרים, הצעת גם דרכי פעולה שנעו פנימה והחוצה בין העמדות הפנימיות של המשתתפות לבין הפרקטיקה הנדרשת בגן במורכבויות השונות. 

אני מודה לך בשם המגשימות והצוות שנכח על השראה ולמידה מלאות חן, אמפטיה ואומץ.

צופיה כהן, מנהלת תכנית מגשימות
המכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי באר שבע

מילה אחת שלך הספיקה לתת את המוטיבציה והכוחות האפשריים להמשך הדרך

סיגל יקרה,

סוף סוף הגענו לרגע המיוחל – הגשת הסמינריון.

נשתף אותך בתהליך שעברנו מתחילת העבודה ועד לתוצאה המספקת.

בגילוי לב נאמר היה לנו חשש מאוד גדול מכתיבת העבודה, כל פעם שניגשנו לכתיבת העבודה התקדמנו בצעדים קטנים ולא משמעותיים, היינו מגיעות במיוחד למכללה לצורך כך ויוצאות מתוסכלות וללא הספקים.

תמיד חשבנו שזה גדול עלינו ואנחנו לא יכולות. והבנו שזו הבעיה והחלטנו לשנות גישה. כששוחחנו איתך לא נבהלת מהייאוש שלנו, להפך, עודדת אותנו, החדרת מוטיבציה ותקווה ושידרת 'אתן יכולות!'. שמחה מאוד לשמוע

החלטנו שאנחנו לא מוותרות לעצמנו, התחלנו להתקדם ואז החלו הסגרים בעקבות הקורונה. לא יכולנו להיפגש, המכללה נסגרה ולא הייתה אפשרות לבוא לספריה. המכללה נפתחה ונפגשנו פעם אחת ושוב סגר.. בין לבין חלק מבני המשפחה חלו בקורונה והוצרכנו לבידודים. בבית הלמידה והריכוז שהעבודה מצריכה אינם ברי השגה. אויש

החלטנו להפוך את העולם כדי להגיש את העבודה – אם אין מכללה נחפש פתרונות אחרים.

התחלנו להיפגש בצורה מסיבית בבית של אחת הסבתות, בית שקט, בו יכולנו להתרכז ככל שניתן. מלכתחילה היינו רצינו שתהיי מעורה בכל שלב בעבודתנו ותתני אור ירוק להמשך, אך המציאות הייתה אחרת.

תודה לך על הזמינות בוואצאפ ובמיילים. גם כשהיית עסוקה מאוד נתת הרגשה טובה, גרמת לנו להאמין בעצמנו שוב. מילה אחת שלך הספיקה לתת את המוטיבציה והכוחות האפשריים להמשך הדרך. התחלנו את העבודה לא כל כך מאמינות בעצמנו עם חשש מאוד גדול. והנה הגענו לרגע הסיום עם תחושת מסוגלות ואמון בעצמנו. תודה על התהליך שעשית איתנו.

קרן ויוכי
סמינר חינוך בלתי פומרלי,
קמפוס חרדי אונו, תשפא

יש באישיותך עוצמות שלא פוגשים כל יום. הכלה ופתיחות להכיר את השונה ממך, שמחת חיים, שלווה ומאור פנים מאפיינים אותך כל כך

סיגל,

זכינו להכיר אותך! אישה מיוחדת, עוצמתית ומכילה. יש באישיותך עוצמות שלא פוגשים כל יום. הכלה ופתיחות להכיר את השונה ממך, שמחת חיים, שלווה ומאור פנים מאפיינים אותך כל כך וראינו את זה גם במצבים הקשים. 

מאחלות לך את כל הטוב והנחת שבעולם, שבורא עולם ימלא חסרונך ויגשים את כל משאלותיך וחלומותיך לטובה. תמשיכי בעשייתך הברוכה מתוך שמחה ובריאות איתנה. 

מעריכות מאוד את כל מה שהיית ועדיין למעננו

שני ורבקה
אונו קמפוס חרדי,
סמינר נוער בסיכון, תשפא

הגיוון בדרכי ההוראה בקורס, חידש לי עד כמה ההוראה יכולה להיות מגוונת גם באקדמיה, שלא צריך מסך ומקרן בשביל למסור הרצאה אלא ניתן לעשות זאת בדרכים אחרות ומגוונות. 

נהניתי מאוד מהקורס. הקורס הועבר בצורה חווייתית מתחילתו ועד סופו, קורס 'מחקרי' שלכאורה יכול היה להיות קשוח (כפי שקורה בקרב החוקרים מהמחקר הכמותי, שאצלם למדתי בשעה וחצי שלפי הקורס הנוכחי). אך לשמחתי הרבה המרצה היקרה דר' סיגל אופנהיים שחר העבירה את הקורס בצורה מרתקת. נהניתי שלכל מושג שנלמד, התלוו מספר סיפורים ודוגמאות המפשיטות וממחישות אותו. כמו כן, נהניתי מהדיאלוג שהקורס אפשר לכל אורכו, מה שתרם לי לשמוע ולהשמיע, ללמוד ולהחכים מהמרצה ומסטודנטים. 

אי אפשר שלא להזכיר את יחסי הגומלין שבלטו לטובה לאורך הקורס, והפכו את הקורס בשבילי למשהו שלא יכולתי לוותר על הנוכחות בו. המשחק שנערך בסוף הקורס הפתיע אותי מהיצירתיות שבו, ומהמשמעות שלו כחיזוק הנלמד בקורס. הגיוון בדרכי ההוראה בקורס, חידש לי עד כמה ההוראה יכולה להיות מגוונת גם באקדמיה, שלא צריך מסך ומקרן בשביל למסור הרצאה אלא ניתן לעשות זאת בדרכים אחרות ומגוונות. 

נהניתי להשתתף גם בשתי הרצאות שהועברו לתלמידי תואר שלישי, בהם פרסת כלים יישומיים לביצוע צורות שונות של מחקר איכותני (וליתר דיוק, ניתוחים שונים) וכתיבת פרק הממצאים למחקר זה. קשה להגדיר זאת במילים, אבל תוך כדי ההרצאות הענקת טיפים ו'סודות מקצועיים' בכל הנוגע לביצוע מחקר איכותני וכתיבתו, מה שהעשיר את ידיעותיי בצורה בלתי רגילה, מה שהיסב לי הנאה רבה.

יוסף קטנוב
קורס איכותני מתקדם- 2022,
בר אילן

סיגל מעוררת מוטיבציה ולמידה פעילה שגורמת לסטודנטים להתפעל ולהיות שותפים

לסיגל יש יחס ותקשורת מעולה. בקיאות בחומר הלימודי היא מרצה עם אנרגיות ותקשורת חזקה, שמציגה דוגמאות רבות מתוך ניסיון והתנסות, ויש לה שליטה עמוקה בתחום הנלמד. היא מעוררת מוטיבציה ולמידה פעילה שגורמת לסטודנטים להתפעל ולהיות שותפים

דן
קורס מנהיגות, מכללת אונו , תשפא

מהר מאוד גליתי כמה סיגל היא עשירה בחומר. נתנתה לנו מעל ומעבר, וגילתה אמפתיה והכלה כלפי הסטודנטים.

בהתחלה הרגשתי שהמרצה מפוזרת, אבל מהר מאוד  גליתי כמה היא עשירה בחומר. היא נתנתה לנו מעל ומעבר, וגילתה אמפתיה והכלה כלפי הסטודנטים. היא שיתפה אותנו בחוויות מגווונות , הניעה אותנו לדבר הרבה על אירועים אישיים, ולסיכום אני חושב שהיא פשוט מרצה מדהימה.

אור
קורס מנהיגות מכללת אונו, תשפ

התכנים שהיא מלמדת, המסרים שהיא מעבירה.. אצל סיגל כל שיעור זו חוויה מחדש

סיגל מעוררת השראה בפני עצמה. עצם היותה כמרצה ומעבירה שיעור, היא אישה גדולה שיש לה המון מה לתרום לאנושות בכלל ולתלמידות בפרט. לקחתי מהקורס את נושא החשיבה הלא שיפוטית. להתבונן בכל הנעשה סביבי בשלב הראשוני כהתבוננות בפני אצל סיגל, כל שיעור זו חוויה מחדש. התכנים שהיא מלמדת, המסרים שהיא מעבירה.. כל שיעור חוויה בפני עצמה המורה מכניסה חיות בשיעור השיעור מרענן, מעניין, עם הרבה מושגים ואפיקים חדשים

דינה
מכללת לוינסקי, תשעח

סיגל היא מרצה מקסימה ובעלת ידע נרחב, והיא מעבירה את הידע שלה ותכנים של הקורס לסטודנטים בצורה נרחבת ומעמיקה.

סיגל היא מרצה מעוררת השראה מלאת קסם אישיותי וזה היה הקורס הכי משמעותי בלוינסקי איך להתמודד עם קשיים ובעיות כמורה. סיגל היא מרצה מקסימה ובעלת ידע נרחב, והיא מעבירה את הידע שלה ותכנים של הקורס לסטודנטים בצורה נרחבת ומעמיקה. בצורה מעגלית לא ליניארית. כי למידה שאנו יושבים במעגלים באמצעות שיח משפרת מאוד את העניין והדרך לא טריוויאלית. היא גורמת לנו להרגיש כאילו מנהלים שיח בצורה עניינית ותורמת מאוד. שיח הנותן כלים רבים להצלחה ולפיתוח הן בפן המקצועי והן האישי.

רוית
מכללת לוינסקי, תשעח

הקורס שלך היה הכי טוב שלקחתי בסמסטר. היחיד שמגרה את המחשבה, היחיד שגורם לי להיות מרוצה עם זה שבחרתי את המקצוע הזה

סיגל יקרה, את מרצה מדהימה, הקורס שלך היה הכי טוב שלקחתי בסמסטר היחיד שמגרה את המחשבה היחיד שגורם לי להיות מרוצה עם זה שבחרתי את המקצוע הזה והמוסד האקדמי הזה. אני מודה לך מרצה מדהימה על הכלים שנתת לי להמשך הדרך ועל כך שבזכותך אני שמחה מאוד על הבחירה המקצועית שבחרתי 

לילך
מכללת לוינסקי, תשעו

אני לוקחת איתי לדרך את האישיות המדהימה של סיגל. ללא שום ספק אחד מהמרצות הכי טובת שפגשתי ושאפגוש בימי חיי

אני לוקחת איתי לדרך את האישיות המדהימה של סיגל. ללא שום ספק אחד מהמרצות הכי טובת שפגשתי ושאפגוש בימי חיי. סיגל מדהימה ביחס שלה לסטודנטים, פתוחה לחלוטין לדעות שונות, מכבדת בצורה מעוררת פליאה כל אדם באשר הוא אדם, ופשוט כיף!!! להיות בשיעורים בתור מורה לעתיד אעשה הכל כדי תשוכל לבוא מפעם לפעם להרצות בפני התלמידים שלי.

מיכל
מכללת לוינסקי, תשעו

תודה סיגל, שהזכרת לי את הלביאה שבי וכמה יש לשאגה שלי מקום במעגל ובעולם.

סיגל שבת שלום,

מקווה שאת בטוב ובבריאות טובה 

מצורפת בזו עבודת הסיכום שלי.

רוצה להודות לך שוב,

על המסע המרתק שעברנו יחד.

"הפחד הגדול ביותר בעולם הוא פחד מדעתם של אחרים. 

ברגע שאתה מפסיק לפחד מהעדר, אתה כבר לא כבשה. 

אתה נהייה אריה. 

שאגה אדירה מתעוררת בליבך,

 שאגה של חופש" (אושו)

תודה סיגל,

שהזכרת לי את הלביאה שבי

וכמה יש לשאגה שלי מקום במעגל ובעולם.

תודה על החופש שנתת לי 

ותודה שאפשרת לי ללמוד כ"כ הרבה בזמן כ"כ קצר.

 

המון תודה על המשוב המרתק המדויק והמלמד שכתבת לי

קראתי מספר פעמים..

אני לוקחת את המילים שלך ללמידה אישית ומקצועית

דבורה אדר
בר אילן

אני רוצה להודות לך על קורס עשיר ועוצמתי. קורס שמילא לי את הזמן בלמידה ועשייה כל שישי בבוקר בחדווה רבה!

סיגל היקרה!

אני רוצה להודות לך על קורס עשיר ועוצמתי. קורס שמילא לי את הזמן בלמידה ועשייה כל שישי בבוקר בחדווה רבה!

העבודה שכתבתי היא תמצית התחושות שלי מהקורס, ומהווה רפלקציה רק לחלק ממנעד הרגשות והצמיחה שחוויתי במפגשים.

היה לי עונג לקבל מודלינג ממך. אני חושבת שכבר אמרתי לך במפגש הסיום כמה את נאמנה לעצמך, וכמה את מחזיקה ציר מאד איתן ובטוח, וזה

ניכר באופן שבו את מעבירה את התכנים והמסרים שלך.

תודה על ההזדמנות

תודה על הפרקטיקות

תודה על המשובים והשיקוף

תודה על קורס לא מתפשר, כזה שמזמין להפשיל שרוולים!

מאחלת לך המון הצלחה בהמשך הדרך, ומקווה שעוד נשתמע 

בהערכה רבה

עדי עובדיה
הנחיית קבוצות תואר שני,
בר אילן

אני מרגישה שהמודלינג שנתת לנו בקבוצה היה לעיתים שונה ממה שאני ציפיתי, אבל מאוד מאיר עיניים ומראה דרך נוספת שלוקחת בחשבון את החברתי, תרבותי, בינאישי-פסיכולוגי ובוחן את ההנחיה מכיוונים שונים ומעניינים

סיגל יקרה, לימודיי בקורס והעיבוד של התהליך האישי שלי, האירה נקודות משמעותיות עבורי כמנחת קבוצה.
מודעות למה מתעורר בי אל מול קבוצה והבנה של קיום נקודות עיוורון שלי הם קריטיים לתהליך זה. לצד הבנה של מה קורה לי אישית ביחס לקבוצה, כך שניהול הרגשות יהיה אולי מעט גמיש יותר וכן יתאפשר ביסוס קירבה נכון ומותאם יותר עם אחרים, חשוב לי מאוד להכיר ולהעמיק עוד בידע הקיים בתחום ושימוש בהם כעוגנים חשובים ומשמעותיים: סטינג, תוכן מול תהליך, כאן ועכשיו ותהליכי פיצול, השלכה ועוד הם רק חלק מאלו. אלו מאפשרים התבוננות בתהליכים הקבוצתיים של משתתפים בינם לבין עצמם ובינם לבין המנחה שהם קריטיים לקבוצה ולהתפתחות שלה ובכך לקדם את תחושת הלכידות,
פתרון קונפליקטים תוך שאני פועלת כמתווכת ולשם ניתוח אלמנטים מבניים בצורה גבוהה יותר. בעיניי, וכן כמשתקף מהקבוצה שלנו ומהספרות, המקום של המנחה ומה הוא/היא מביאים איתם הוא קריטי להחזקה מיטיבה של קבוצה. היכולת ליצור את המבנה המתאים ולכוון את הספינה תוך מקום להתרחשויות שקורות הוא משמעותי מאוד. אני מרגישה שהמודלינג שנתת לנו בקבוצה היה לעיתים שונה ממה שאני ציפיתי, אבל מאוד מאיר עיניים ומראה דרך נוספת שלוקחת בחשבון את החברתי, תרבותי, בינאישי-פסיכולוגי ובוחן את ההנחיה מכיוונים שונים ומעניינים- כיוונים שגם אני מאחלת לעצמי להרחיב כמנחה.

סמנתה כץ
הנחיית קבוצות,
תואר שני תשפ"ב בר אילן

ההרצאה הייתה מעשירה מאוד ועוררה לחשיבה ביקורתית. היא תרמה למרצים רבות

לכבוד:

ד"ר סיגל  אופנהיים- שחר,

 מנהלת מרכז דפנה התוכנית ללימודי מגדר, אוניברסיטת  בר אילן 

הנדון :  הוקרת  תודה  על ההרצאה 

הננו מבקשים להודות לך על השתתפותך ביום עדכון ידע למרצי התוכנית "סקס בטוח בעיר הגדולה",  אשר התקיים בתאריך 6/10/13. 

הרצאתך "חינוך אחיד, שיח כפול ואתגר משולש" - איך מפרקים את הקשר הסטראוטיפי שבין תבניות מגדר לבין מין ? , הייתה מעניינת וחשובה.  

כאמור התוכנית "סקס בטוח  בעיר הגדולה"  מיועדת לתלמידי ביה"ס בכל רחבי הארץ, ועוסקת במיניות בריאה אמצעי מניעה ומחלות מין. 

ההרצאה הייתה מעשירה מאוד ועוררה לחשיבה ביקורתית. היא תרמה למרצים רבות, הן בחידוד ראיית הצרכים הדיפרנציאלים בנושא מגדר, של אוכלוסיית הנוער אתה הם עובדים, והן במסרים עצמם שמועברים להם כפועל יוצא של ראיה זו. 

נשמח להמשך שיתוף פעולה בעתיד ולהעמקה של תכנים אלו

שרונה בן עמי
מנהלת תוכנית "סקס בטוח בעיר בגדולה",
מרפאת לוינסקי

המפגש אתך תרם תרומה צנועה אך בעלת משקל חינוכי רב להתבוננות תלמידי ומורי התיכון על  החברה הישראלית היום.

לכבוד ד"ר סיגל שחר

הנדון: יום הזיכרון לרצח יצחק רבין תשפ"א 

רצינו להודות לך על התגייסותך למען תלמידי ומורי מקיף אזורי ברנר, גבעת ברנר.

המפגש אתך תרם תרומה צנועה אך בעלת משקל חינוכי רב להתבוננות תלמידי ומורי התיכון על 

החברה הישראלית היום.

לנגד עינינו עמד הרצון לחשוף את תלמידנו לדעות שונות בחברה הישראלית.

ללמד ולהבהיר על מה השבר התרבותי שהדיו עדיין כאן.

בהשאלה כמה מילים משירה של עדי קיסר 'שחור על גבי שחור'

"במבטא כבד אהבה אותי סבתא שלי

  ודברה אלי דבורים תימניים

  שאף פעם לא הבנתי,

  ובתור ילדה

  אני זוכרת

  איך פחדתי להישאר אתה לבד

  מחשש שלא אבין את הלשון בפיה

  שהמשיכה לנגן אלי בחיוך,

  ואני לא הבנתי

  מילה אחת שאמרה"

 

שיחתך המעניינת והמעשירה, פתחה פתח לדיון שהתקיים בהמשך היום במליאה בכיתות.

מקווים שנוכל להמשיך לשתף פעולה בעתיד. 

תודה רבה על שיתוף הפעולה. 

צוות יום הזיכרון לרצח רבין תשפ"א
תיכון אזורי מקיף - גבעת ברנר

אנו מבקשות לברך אותך על המשוב החיובי הגבוה 5.47 ,שקיבלת מן הסטודנטים שלמדו בקורסים שלך בשנת תשע"ו

לכבוד
ד"ר סיגל אופנהיים שחר
שלום רב,
אנו מבקשות לברך אותך על המשוב החיובי הגבוה 5.47 ,שקיבלת מן הסטודנטים שלמדו בקורסים שלך בשנת תשע"ו (ממוצע דירוגים בקורסים בהם ההיענות הייתה מעל 30%.)
משובי ההוראה הם אינדיקטור אחד מכמה לאיכות ההוראה במכללה, והם מעידים על מגוון רכיבים הקשורים בהוראה מיטבית, שהיא משמעותית במיוחד במוסד להכשרת מורים, בהיות המרצה דמות מודל עבור הסטודנטים המתכשרים להוראה.
יישר כוח על ההשקעה בהוראה, ואיחולים לפיתוח נוסף ולקידום איכותי של הכשרת המורים בארץ בכלל ובמכללת לוינסקי לחינוך בפרט.
אנו מאחלות לך המשך עבודה פוריה ואיכותית, ושמירה על רמה גבוהה של הוראה בקורסים בשנת הלימודים תשע"ז.

פרופ' מיכל בלר
נשיאה,
מכללת לוינסקי לחינוך

במהלך השתלמות של שלושה ימים מרוכזים למדנו על החשיבות הרבה של הגוונה בארגון ובכיתה (תוכן) ועל דרכים להפוך אותה מנטל לנכס

שמי דר" דביר מלניק, חבר סגל במכללה לחינוך ואני מרכז את תחום קידום הוראה, במכללת קיי בבאר שבע. 

הזמנתי את דר סיגל אופנהיים שחר ללוות חברי.ות  סגל באמצעות תהליך הכשרה מרוכז, בחופשת סמסטר, תשפ"ב. ההשתלמות הוגדרה כ"הזמנה למעורבות- הנחיית תהליכי למידה רגישים למיקומי זהות מגוונים".

הזמנתי השתלמות בנושא כיוון שהרגשתי שבמציאות הקיימת מגוון הוא מצב נתון שמחייב שינויי קשב, רגש והתנהגות על מנת לייצר חינוך טוב יותר. 

במהלך השתלמות של שלושה ימים מרוכזים למדנו על החשיבות הרבה של הגוונה בארגון ובכיתה (תוכן) ועל דרכים להפוך אותה מנטל לנכס (תהליך). אני מרגיש.ה  שלאחר הסדנה חשיבות הנושא מובנת יותר ולכן הוא מחייב המשך התייחסות ופעילות. 

ממליץ מאוד על המרצה ועל  ההרחבה בנושא, שמתאים ומחייב לטעמי כל איש ואשת חינוך היכרות עמוקה עם הפרקטיקות הרלוונטיות שסיגל מציעה.

דר" דביר מלניק
מרכז תחום קידום הוראה,
מכללת קיי בבאר שבע

הליווי של סיגל מקצועי ומצוין,היא מספקת כאמור ידע ותמיכה נרחבת,לרבות הכשרת צוותים והטמעת התכניות שנבנו.

סיגל ליוותה את עבודתי כיועצת לראש עיריית ראשון לציון לקידום מעמד הנשים במשך עשור.
הליווי של סיגל כלל חשיבה משותפת וסיוע בגיבוש תכנית אסטרטגית לצמצום פערים
מגדריים ברשות, בניית רשת נשים מנהיגות שפעלה במגוון תחומי החיים עסקים בריאות ,פוליטיקה וממשל ועוד,בניית מערך להכשרת מורים בתחום מגדר,תכניות חינוך מוטה מגדר מגן ועד יב,לרבות הטמעת חשיבה מגדרית ברשות המקומית ובמרחבי הפעולה השונים בה ;צעירים,הנדסה ובינוי,חינוך,קהילה ועוד
עבודה לצידה איפשרה מבט עמוק ורחב שנתמך ע"י מחקרים והתנסויות בארץ ובעולם ומהם ניתן היה לקבל השראה ולהרחיב את נקודות המבט לפעולה, לצידה התאפשרה חשיבה פורצת דרך במבט חדשני ומחוץ לקופסה.
לצידה ניתן היה לחלום ולהגשים תוך התנסות וחוויה אמיתית
הליווי של סיגל מקצועי ומצוין,היא מספקת כאמור ידע ותמיכה נרחבת,לרבות הכשרת צוותים והטמעת התכניות שנבנו.
עבורי זו היתה חוויה יוצאת דופן חוויה שאפשרה לי לחלום ולהגשים בהתרגשות ובידיעה שיש לי על מי לסמוך ובעיקר שאני לא לבד
עבורי סיגל זה סיפור של אהבה

איריס חכמון
יועצת לראש עיריית ראשון לציון לקידום מעמד הנשים,

בזכות ד"ר סיגל אופנהיים שחר התפכחנו. אני וגברים רבים נוספים הבנו שטעינו. כי לרמות אישה כדי לקיים איתה יחסי מין לא מוביל לאושר, לא בטווח הקצר ובטח לא בארוך.

בספטמבר 2012, עת יצאנו למסע לא מתוכנן. היו לנו מספר מדריכים (או יותר נכון מדריכות במסע הזה). אחת מהן היא ד"ר סיגל אופנהיים שחר- אז מנהלת מרכז דפנ"ה בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן

בשיתוף פעולה הדוק נסינו להוביל  את הארגון - מיי-סוד- אותו אני מנהל- מחברה שמלמדת כיצד לפתות נשים בדרכים זולות לנסות לתקן ולעזור לגברים להכיר באפשרויות של גבריות חדשה. 

בעיקר כי הגענו להבנה, שבמשך שנים החזקנו בדעות שגויות לגבי עצמנו; לגבי נשים, ובמיוחד לגבי האופן שבו גברים צריכים להתנהג מול נשים.

בזכות הבנה זו יכולתי לשאול את עמי ואת חברי האם אתם מבינים היום שכולנו למעשה מעודדים בכך את תרבות האונס?

מספטמבר 2012 אנחנו במסע תיקון. מנסים בליווי הדוק של סיגל  ללמד גברים תפיסת עולם אחרת. להכיר תפיסת עולם שבה סקס הוא לא המטרה האידיאלית ואישה היא לא אובייקט מיני. הייתי ממש שמח לדווח בזאת שאנחנו רומשים הצלחה מסחררת, אבל מסתבר שהתהליך ארוך ומורכב. וכן. לצערי עוד גברים רבים משוכנעים שהם גברים ראויים רק כשהם מצליחים להשכיב מישהי, ומהר ככל האפשר. 

מתברר שלנסות ללמד גברים שישנה דרך אחרת, שכדי ליצור קשר איכותי עם מישהי ולרדוף אחר האיכות (ולא הכמות) זו לא משימה פשוטה, והיא דורשת תהליך הבנה ומודעות.

בזכות ד"ר סיגל אופנהיים שחר התפכחנו. אני וגברים רבים נוספים הבנו שטעינו. כי לרמות אישה כדי לקיים איתה יחסי מין לא מוביל לאושר, לא בטווח הקצר ובטח לא בארוך. ו'אומנות הפיתוי' משאירה את שניכם מרוקנים ומתוסכלים. כדי להגיע לזוגיות משמעותית צריך להכיר בהדדיות בטמונה בקשר, ואין קיצורי דרך במסע הזה.

סטס סגין

המפגש עם סיגל היה מעצים ומלמד מאוד עבור צוות הרכזות שיצאו נשכרות מהתהליך.

בשנת 2015 דר' סיגל אופנהיים שחר הוזמנה על ידנו להעביר תהליך בהנחיית קבוצות עבור צוות רכזות תכנית "והדרת פני זקן" .
"והדרת פני זקן" זוהי תכנית של המשרד לשוויון חברתי המופעלת ע"י עמותת מטב, המשלבת בנות ובני שירות לאומי ממגזרים שונים בחברה להתנדבות עם קשישים בביתם ובמרכזי יום.
לכל קבוצת בנות שירות מצוותת רכזת, עובדת סוציאלית, המלווה, מדריכה ומכשירה אותן לאורך השנה.

לאורך הדרך עלה הצורך להכשיר את הצוות בכלים מתחום הנחיית הקבוצות, מאחר והן נפגשות עם קבוצת המתנדבות אחת לשבוע לאורך כל השנה והקבוצה מהווה הן קבוצת תמיכה והן משימה, ולעיתים גם עולים תכנים רגשיים דינמיים.

סיגל ליוותה את הצוות לאורך או 12 פגישות בתהליך משולב של הרצאות , תרגילים , שיח פתוח ומשוב.
המפגש איתה היה מעצים ומלמד מאוד עבור צוות הרכזות שיצאו נשכרות מהתהליך.
כמנהלת התכנית חשתי שסיגל מביאה ערך רב לצוות.
עם ידע עשיר מאוד בתחום, רגישות חברתית, מגדרית ותרבותית והבנה עמוקה בתהליכי קבוצה סיגל נתנה מענה לצורך של הצוות לקבל כלים, רעיונות ולפתח את השיח הפנימי , המקצועי והבינאישי.

נהננו מאוד מהליווי של סיגל ונתרמנו מאוד

נתנאלה רויטמן
מנהלת תכנית והדרת פני זקן בשנים 2010-2020,
עמותת מטב
דילוג לתוכן