סל הרצאות
הרצאות לקהל הרחב
זוגיות ויחסים
ואז הם לא כל כך חיו בעושר ובאושר, אולי כי טרם התפכחו מהאגדות, בדרך למציאות.
כמי שגדלו על אגדות האחים גרין וסרטי וולט דיסני, אנו שמחים.ות לצפות שוב ושוב בקומדיה רומנטית עכשווית, מצפים.ות לראות את הסוף הטוב משתחזר. המעבר מהפנטזיה אל החיים האמתיים מופתע מן הקשיים, עליהם בדרך כלל פוסח הסוף הטוב. סוף שמעכב אותנו מהאפשרות ללמוד כיצד ראוי להתמודד עם קונפליקטים וקשיים, ללא עזרת קסמים שיקויים ומכשפות
חמש תובנות שאפשר לקחת מצפייה ב'חתונמי'- על המשתתפים, עלינו הצופים ועל החברה בה כולנו חיים.
התוכנית חתונה ממבט ראשון מהווה עבור סוג של מדורת שבט חדשה ומשקפת את הערך נחשק ביותר (לפחות בישראל)- זוגיות והקמת משפחה, לעתים, כמעט בכל מחיר. מה נוכל ללמוד על עצמנו כפרטים, על עצמנו כחברה, על הציפיות שלנו מבן או בת הזוג, וכמה למה זה כל כך משחרר להציץ לחיים של אחרים הכמהים לאהבה.
פמיניזם מגדר וכל מה שביניהם
פמיניזם- זו לא מילה גסה, ולא אנחנו כבר לא שורפות חזיות.
המהפכה הפמיניסטית נתפסת כמהפכה המשמעותית ביותר במאה שנים האחרונות. ולמרות זאת, ואולי בגלל- יש כאלה שנרתעים. ואף נרתעות מהמילה, כמו גם מאשימים.ות פמיניסטיות בשנאת גברים. בהרצאה ננסה לענות על השאלות הללו- למה בכל זאת תרמה המהפכה, חוץ מלהזכיר לנו שנשים הן גם בנות אדם (ולא רק רכוש הבעל). מה מאפיין אותה ולמה היא ממשיכה להרגיז לאיים ולאף להלחיץ כמה גברים ונשים, עד היום.
מה היה קורה לך אם היית נולדת בן, ולך אם היית נולד בת? כמה מחשבות ועובדות אודות הקשר בין מין מגדר ומיניות.
מה זה חינוך ממוגדר, איך נוכל לצמצם נוכל לצמצם מבט לא מודע למגדר, או לפחות לאזן אותו? מדוע זה חשוב? איך נוכל כא.נשי חינוך וכהורים להשתחרר מתפיסה חינוכית שנשענת על ציפיות מגדריות, על מנת לשחרר את ילדינו מחלוקה קשיחה ומסלילה לתפקידי מגדר.
פטריארכיה מפצלת מול פמיניזם מחבר-המעבר מסולם לרשת
זה לא שאנחנו יותר והם פחות, זה לא שהם יותר, ואנחנו פחות. זה גם לא שאנחנו רוצות להשתלט והם צריכים להיכנע. ואנחנו גם לא רוצות שהם ימשיכו לשלוט עלינו. בוודאי שאנחנו לא מטשטשות את ההבדלים בין גברים לנשים. חשוב רק להדגיש מדוע לאחוז בתפיסה פמיניסטית יכול לצמצם תהליכים של הפרד ומשול ולבנות מבנים היררכיים. כלומר, לצמצם אלימות ולהגדיל חווית ביטחון לכולם.ן.
מיניות גבריות ותרבות אונס
נראה אותך גבר - מהו "משבר הגבריות" וכיצד נכון להתמודד עמו.
כיצד משבר הגבריות מוביל ומחזק את "תרבות האונס", ומודע תפיסת ה'גבר גבר' מעידה למעשה על גבריריות (גבריות שברירית). מה הקשר בין גבריות רעילה והדרישה לשוויון מגדרי, בעיקר בעולם החיזור? ומדוע קשה לגברים ללמוד מנשים על גבריות, אבל אין להם שום בעיה ללמד אותן אודות נשיות.
האומץ לגמור
המחקר האחרון שנעשה בתחום דיווח על כך בעוד ש-95 אחוז מהגברים חווים אורגזמה בעת קיום יחסי מין, רק 57 אחוז מהנשים יחוו. איך זה קורה ומה אפשר לעשות כדי לשנות את הסטטיסטיקה. חמישה חסמים ושלושה פתרונות אפשריים.
הזמנת הרצאה
מצאתם את אחת (או יותר) מההרצאות שבעמוד זה מעניינת ומסקרנת?
ניתן להזמין כל אחת מההרצאות - מלאו את פרטיכם בטופס - ציינו את ההרצאה/ות שאתם מעוניינים שאעביר אצלכם, ואחזור אליכם לפרטים ותיאום.
הרצאות לארגונים
מנהיגות וניהול
מה יקרה אם בסוף אגלה שלנהל באופן נשי- זה להיות פמיניסטית.
במילים אחרות לגדל מרפקים; לענטז או להניק; ואולי פשוט ללמוד מ"פסיכה" שלוש אסטרטגיות התמודדות כמנהל.ת, בשוק עבודה ממוגדר.
נשים מנסות לצלוח באופן מיטבי את עולם התעסוקה –קרי לחצות את "המבוך"
כיצד ראוי להתנהל בשוק עבודה ממוגדר, מהן האפשרויות שיש לנו כנשים בכדי להתמודד עם חסמים, ואלו כלים אני צריכה לרכוש, בכדי שנוכל להשתלב בו היטב, למרות הכול.
מנהיגותיות- כהלך רוח
התבוננות על פעולה מנהיגותית והגדרה הפעולה ולא את הפועל.ת היא גישה מרעננת שמאפשרת לנו להתבונן על מנהיגות כעל שריר שניתן לפתח ולייצר תופעה חברתית מדביקה.
ניהול "גברי" וניהול "נשי"
טובים השניים מן האחד? למרות שמחקרים רבים מראים שניהול "נשי" משתף אפקטיבי כמו ניהול 'גברי' אוטוקרטי, המסר השכיח והשולט הוא שהניהול ה'גברי' הוא הניהול המבוקש. מי דואג לשימור המסר? מי מרוויח משימור המסר? האם אפשר לפתח ניהול שתפני שיש בו גם וגם? למה זה יותר יעיל?
האומנם ניתן לצמצם מתח בין חיי משפחה לחיי עבודה
ארגונים ומקומות עבודה תומכי משפחה, איזון בין בית לעבודה, הגוונה ארגונית- האם זה רק נעים יותר, צודק יותר או אולי גם כלכלי יותר. כי זה נעים, שוויוני יותר, נכון יותר ובעיקר- כלכלי יותר. התבוננות מחודשת ורעננה על פרקטיקות ניהול , גיוס, טיפוח מנהיגות "טבעיות". כדי שנוכל לחשוף מנגנוני-פעולה ודפוסי חשיבה הסמויים מן העין. תהליך שעשוי להוביל לשינוי ולמהפך מפתיעים בתפיסות הארגון את עצמו ואת עובדיו ואף (ואולי בעיקר) ליתרון כלכלי.
הרצאות בהקשר פמיניסטי, מגדרי
עבור הורים לנערות מתבגרות, צוותים חינוכיים, הורים ונערות
נערות דימויים שיחים ומדיה.
בין בר רפאלי למדונה- מגדר וייצוגים בשיח
תוכן- איך ציפיות מגדריות מעוצבות, איך הן מעצבות את העצמי ואת היחס לעתיד כמו גם את דרכי הפעולה שלי....ולמה חשוב להבין שהן לא.... הן ממש לא רק ביטוי של בחירה אישית.
נסכים ביחד שהמדיה שוטפת את הראש באופן מתמשך ומכוון, ואף יוצרת דימויים וייצוגים שמגדירים את הערכים שלנו ומשפיעים עלינו מכל כיוון. וניכר שאלה ברובם גורמים לנו להאמין שיש מודל שבהתאם אליו אנו צריכות להיראות להתנהג וכולי. מודל אולטימטיבי, אידיאלי. ושחלק מהנערות והנשים קורסות בניסיון נואש להידמות אליו.
נערות בעידן העכשווי- כיצד זה שדווקא בתקופה שבה הכל אפשרי, התרבות דווקא מחלישה הנערות
בואו נבדוק רגע! מה מזין את זה? כוח כלכלי, כיצד פרסום מעודד החפצה- שגורמת לדיכאון הפרעות אכילה ומקטין את היכולת לקדם חוללות עצמית פוליטית ולקדם את הצרכים והיכולת. איך זה קורה שיש פחות מדי ייצוג ואין איזון במסרים. וכיצד מתחזק המעגל כי אין דמויות מודל, ואין השראה נערות -לא רואות מעבר לדוגמנית ולסלבריטאיות. יש יותר בר רפאלי , פחות מדי עדה יונת
חינוך ומגדר
התנגדות (Resistance) ככלי חינוכי
מה מסמנת ההתנגדות של תלמידים, תלמידות; סטודנטים סטודנטיות, בתהליכי חינוך ולמידה? אלו מופעים יש לה? וכיצד נוכל לרתום אותה לטובת תהליכי מחזקי שינוי?
אל תגידו להן שהשמיים הם הגבול, ואל תתמקדו בבחירה, אבני דרך בעבודה עם נערות מאוכלוסיות מתויגות (בסיכון)
למה חשוב להכיר מקרוב איך בחירה הזדמנות ושוויון מצרים את עתידן- של נערות מאוכלוסיות מתויגות, ואיך אפשר להרחיב מעט עבורן את האופק התעסוקתי המיטבי.
חינוך אחיד, שיח כפול, אתגר משולש"- איך מפרקים את הקשר הסטריאוטיפי שבין תבניות מגדר למין.
איך בושה יכולה לשמש במבנה חברתי מחנך-גלוי או סמוי, ומעודדים התערבות רגישת מגדר (אתניות, מיניות גיל גזע דת ומוצא) לטובת פיתוח חוויות מפתח חיוביות, בתהליכי למידה והתערבות.