פרסומים
התנגדות רבת פנים- חרדיות מנהלות משא ומתן מגוון בין שמרנות למודרנה. סוגיות בחברה הישראלית.
במחקר זה אנו מתחקות אחר תהליך הלמידה של חמישים ושתיים סטודנטיות שבחרו להשלים תואר ראשון, כדי להשתלב במשרד החינוך. תהליך הלמידה החל עם מטרה להרחיב
עיצוב מרחב למידה על פי עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית לפיתוח החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה. דפים. 73 11-33 .
מחקר זה עקב אחר תהליך התפתחותו של החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה בשנה הראשונה ללימודיהן. חוסן פדגוגי נקשר ליכולת לבסס סמכות מקצועית, ועל כן נודעת
אמון וחשדנות בקרב סטודנטיות חרדיות שלומדות במכללה חילונית. החינוך וסביבו. כרך מ"ב, 93-119
בעשורים האחרונים הולך וגדל גוף הידע שעוקב אחר נשים חרדיות היוצאות ללימודים גבוהים במסגרות ובמרחבים החילוניים. המחקרים מתמקדים בדרך כלל בשינוי המתחולל בסדר החברתי בתוך
״אני בטוח אהיה מט״בית, גם אימא שלי מט״בית, אולי זה אצלנו הגורל״: זהות תעסוקתית איכותית בקרב נערות אתיופיות בשוק עבודה ממוגדר ומגזיע. סוגיות חברתיות בישראל , 27 , עמ׳ 69-43 .
המאמר מציג ממצאים שעלו במחקר שליווה סדנאות לחיזוק השאיפה התעסוקתית של נערות מן הקהילה האתיופית, ומנסה לבחון באילו תנאים עשויות סדנאות כאלה להיחוות בעולמן כתמיכה
".....והכי חשוב חברים, תמיד תזכרו 'לסגור עסקה'" כיצד שפת הפיק- אפ מקדמת 'תרבות אונס'. שפה וחברה, 10 (2). 53-71.
באמצעות ניתוח שיח ביקורתי של מצגת המשמשת בקורסי "פיק-אפ", מתפענחות שלוש אסטרטגיות המופעלות על הגברים המשתתפים בקורסים אלה כדי ללמוד כיצד להשיג קשר מיני עם
איך עוברים מ"לגעת" ל"לדעת" : מעקב אחר עבודת גבולות כביטוי לדיאלוג מגוון של צעירים בקהילת פיק-אפ עם תפיסות "גבריות". מגמות, 52 (2) 45-76.
בשנים האחרונות נפוצות בעולם המערבי קהילות "פיק־אפ" ו"דייטינג" המציעות לגברים קורסים המלמדים איך לחזר אחר נשים. באמצעות קורסים אלו מתפתים גברים צעירים לאשליה שיוכלו להפוך
"את לא תוכלי להבין! את אולי שחורה, אבל לא שחורה כמונו!" השוואה בין אופני "עשיית זהות" אתנית בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות. סוציולוגיה ישראלית. יז 2, 7-28.
הספרות התיאורטית דנה בביצוע זהות אתנית כדרך לקבל ערך בתוך יחסי כוח. מאמר זה מתאר כיצד נערות מאוכלוסיות מתויגות מבצעות זהות אתנית כמפגן של כוח
הימנעות ומשמעויותיה בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות. מפגש, כרך כ"ד, גיליון, 43, 39-57
הדיון בתגובותיהן של נערות לתכניות התערבות בתוך מסגרות בית ספריות ומחוצה להן מזהה תבנית של אי-השתתפות, המכונה גם "הימנעות". אי-השתתפות זו מוסברת בחוללות עצמית נמוכה
"התערבות יעילה לקידום עצמאות כלכלית בקרב צעירות". אפשרביטאון לעובד החינוכי- סוציאלי, הכנה לעולם העבודה בתעסוקה של בני נוער וצעירים, עמ' 30- 31
אחת השאלות העיקריות שעולות מתוך המחקרים על נערות באוכלוסיות מתויגות, היא כיצד אפשר לתמוך בהן בקידום עצמן לעצמאות כלכלית, וביתר שאת, באלו תנאים תוכנית התערבות הופכת
From multi-faceted resistance to multi-dimensional identities: Ultra-Orthodox women working toward Bachelor’s degrees at a secular teacher training college. Israel Studies review, 37 (1), 58-80
This article is the product of a study, conducted over one academic year, that followed ultra-Orthodox women students working toward Bachelor’s degrees at a secular
Kindergarten teachers and ‘sharing dialogue’ with parents: The importance of practice in the process of building trust in the training process, Teaching Education, DOI: 10.1080/10476210.2021.1996557
Effective school-parent partnerships are in the child’s best interests. Nevertheless, the complexity of the parent-teacher relationship requires the teachers to be trained in parent communication
"Shaping a ‘Pedagogical voice’ Using Feminist Pedagogical Principles". Gender & Education. 33, (6), 773–789
This paper examines the development of a ‘pedagogical voice’, based on feminist pedagogy, among female teacher trainees after one year of supervision and study. The
Pedagogical Credo Based on Feminist Pedagogy as a Way to Voice Personal Identities. In Educating for change -The European Conference on Education, Organized by The International Academic Forum- Iafore, issn: 2188-1162. 129-137
The underlying assumption in teacher training programs is that formulating a pedagogical identity is an integral part of the process via which an education student
“…How am I going to pass this ‘audition’?” Under what conditions can second-generation Israeli Ethiopian immigrant adolescent girls, respond to a dialogue inviting them to promote their occupational aspirations? Gender & Education. 31 (8), 1077-1092
The responsiveness of at-risk adolescent Ethiopian girls to the contents of a workshop promoting their occupational aspirations was found to be related to their belief
Adolescent Girls' connectivity in an Occupational-Efficacy Workshop: Understanding Avoidance. Journal: Woman's Studies International Forum. 57 38–47
Skeggs' notion of ‘emotional politics’ cites a dynamic in girls' worlds that is applicable to Joseph's theory of connectivity vis-à-vis girls' participation in after-school activities.
Sense of Entitlement and Extra Feminist Assistance, Hagar Studies in Culture, Policy and Identities Vol. 11 (2). 60-82
There are a multitude of intervention programs and procedures in the field of occupational guidance for youth. However, closer examination reveals that some of these
כתיבה פובליציסטית
מי צריכה חניה בוורוד
עבודה עמלנית של העירייה בשיתוף הציבור יכולה להניב השלכות מרחיקות לכת על חיי נשים בעיר. אז למה המיזם של עיר ידידותית לנשים סובל מדימוי כל
סימני השאלה של המחאה
השפה של המחאה מחפשת מילים חדשות ותוכן חדש למושגים ישנים. אל מול סימני הקריאה והוודאות של השיח הממלכתי היא מאפשרת ריבוי קולות, ביקורת וספקנות. אפשר
ביבי- שופט הכדורגל העליון
בצד האחד של המגרש נציגי האוצר, ובצד השני – מעגל נצרכי הרווחה. ההפרטה מכלה כל חלקה סבירה שנותרה לרפואה, וגם רפואה ניתנת קודם כל לחברי
הכול, רק לא להיכנע
איך לא למדנו כלום מבר כוכבא "הגיבור" ועד עמידתו האיתנה של ביבי "הגיבור": הרהור נוגה על הגישה הישראלית הרווחת למושג הכניעה "לא ניכנע לדרישות הרופאים",
קיווי + עזה = מותרות
הסרט "מותרות" עוקב אחר תקנוני האיוולת הכוחניים שקובעים מה נכנס ומה לא נכנס לעזה. באופן מטאפורי, הוא גם מציג את הסגר המנטאלי שהולך ומתהווה בישראל
ביבי גיבור ישראל
להיות גבר ישראלי משמעו "לא להיכנע", "לנצח", "לחדור ולא לוותר". שימוש במונחים "פשרה והידברות" שמור לחלשים, לפראיירים, למושפלים, לנשים. "לא ניכנע לדרישות הרופאים", "אסור שניכנע לכוחות השוק
בואי תני לי יד ונלך
פרויקט חדש ומעניין שמחבר בין מרכז דפנה בבר אילן ונשים דתיות, מעלה שאלות על מנטורינג ועל נשים. מה אנחנו יודעים על מנטורינג והאם נשים טובות
שביתה לגברים בלבד
ההפניה לשביתה היא בלשן זכר. לכאורה אין עניין מיוחד, כבר התרגלנו שפונים אלינו ברבים, בזכר, אבל למעשה אולי דווקא בחוסר המחשבה וההתייחסות יש עניין? כשפונים
שיטת המכרזים פוגעת בנשים
האם מחליטי המכרז מבינים שבתנאים כאלה, על מנת שחברה תוכל להרוויח, הנשים שיועסקו הן בדרך כלל עובדות מזדמנות ושעתיות. וכנראה שתעבודנה בתנאי העסקה שאינם עולים
כסף או איכות, מה שווה יותר
פתאום המדד לאיכותו של אדם הפך להיות מידת הכסף שהוא מרוויח. לא יאומן, אבל גם האדם עצמו וגם אנחנו כחברה התחלנו להאמין שאם מישהו מרוויח
כמה נשים שוות
שווה לי להיות שוויוני. אמירה כללית ופשטנית, אך נכונה ובעלת אישוש מחקרי, על האופן שבו גברים ונשים כאחד, כלואים בתוך מעגל קסמים המונע מהם להשתחרר,
שוויון בעולם של גברים
ללא ליווי צמוד של ראשי הערים (כן הם עדיין ברובם גברים) תמיכה של חברי המועצה (כן הם ברובם גברים) ועזרה מתקצבת של המנכ"לים ברשויות (כן,
למען נשים אך נגדן
הכנס באשדוד שנערך לכבוד נשים יוצאות גיאורגיה מרגיז: למה צריך לקחת מאישה 100 שקלים, עבור אירוע שלא לוקחות בו חלק נשים? הידיעה על הכנס לכבוד יום
הריון לידה אימהות וקריירה
אנחנו חים בקונפליקט, אשר עבור נשים משכילות בחברות המעודדות ילודה, רק הולך ומתחזק. כדאי להתמודד עם העובדה שהריון לידה ואימהות, עדיין גורמים לצמצום של מבנה
דפני ליף מנהלת או מנהיגה
הצלחת המחאה החברתית מראה כיצד ניהול וארגון נשי יכולים לחבר, לקדם ולהוביל. לנשים כאלה, ולאופן ניהולן ומנהיגותן, יש מקום בשינוי סדר יומם של ארגונים, חברות
לשנוא פמיניסטיות זה לגיטימי
פמיניסטית לרוב נחשדת כעוכרת שמחה עקרונית, חסרת חוש הומור כי היא לא מבינה בדיחות סקסיסטיות, צדקנית, מוסרנית ומעצבנת. אבל גם ההנחות הבסיסית האלה לא יכולות